A+C, Dag 37: Ombytta roller

Sega som vanligt så tog det tid att komma iväg men halv 10 går vi ut ur stugan och träffar 2 andra gröna bandare som vi gått omlott ända sen Gäckvik. Vi snackar lite och börjar vandringen först en halvtimme senare.

Vädret är mycket bättre än dagen innan och vi förstår snabbt varför vi blivit rekommenderade den här färdvägen.

Det går dock otroligt långsamt då André har ont i stortån och vi stannar flera gånger för att försöka fixa skon. Idag är det jag som är stark och får ge tillbaka lite efter alla de gånger André och Markus tog hand om mig i början 🙂.

Strax efter halvvägs möter vi en gröna bandare som går norrut. Vi trodde vi mött den sista men nej. Kul att snacka så vi stannar till ett tag.

Dock så försvann leden för oss i samband med ett lite större vad. Det var inte lika skönt att ta på sig sandaler och gå ut i knädjupt vatten nu som i början när det var 30 grader ute… Brrrr. Snabbt på med kängor igen i det nu mer konstanta regnvädret vi sluppit på förmiddagen. Härifrån tyckte vi att vi såg ett röse och gick ditåt bara för att inse att leden är borta… Men ohh well, vi vet ju åt vilket håll vi ska…

Efter att ha gått nästan rätt och gått runt en kulle åt fel håll så vill jag tillbaka till leden men det slutar med att vi korsar den och går fel även vid nästa topp. Upp på toppen för att navigera och ner igen. Vi har halkat bort ca en km… Regnet tilltar.

Väl tillbaka på leden igen så är röserna väl synliga och nu gasar vi på så fort Andrés fot klarar av men trots att vi inte pausar så är vi framme vid Arevattnet först 20.30 på kvällen. 22 km på 11 timmar… Ja ni kan ju själva räkna ut hastigheten.

Stugan är iaf varm å go då de 2 personerna vi träffade på morgonen redan hunnit dit och eldat. Och så hinner vi inte ens in i stugan utan att ytterligare en gröna bandare kommer in. Hon har sätt våra ryggsäckar och jagat ikapp också norrifrån.

Så en supermysig kväll med delade erfarenheter i en supervarm stuga 😀

Sträcka: 22 km (plus minst 2 extra som inte ledde framåt)

Total sträcka: 671 km

Väder: Blåsigt och halvklart till mulet och regn.

2 reaktioner till “A+C, Dag 37: Ombytta roller

1. Det går ju bra. Bara att kämpa vidare och njuta av naturen.
    Det man saknar är att dom sista dagarna kan man inte se att ni har slagit läger allt ok.
    det var så för Markus någon dag, men han hade tryckt på knappen men var inne i stugan men när han la ut sändaren så kom det på nätet. Det är gott att se att allt är ok.
    Ha en fortsatt fin vandring!

2. Fortsätt att kämpa på. Nu förstår vi vägvalet, Marcus tog ju en annan rutt. Hoppas Andrés tå läker så att det går lättare. Har ni gamla kängorna kvar??
    Vi hejar på er och njuter av de bilder ni visar.